27.2.2017     Tiskové zprávy

Nejcitovanější mluvčí roku 2016: Jiří Ovčáček stále kraluje žebříčku

Jiří Ovčáček opět obhájil své prvenství v intenzitě citovanosti tiskových mluvčích na českých zpravodajských serverech. Po rekordním roce 2015, kdy dosáhl dvojnásobné citovanosti oproti roku 2014, zaznamenal v loňském roce jen drobný propad. Nejcitovanějším mluvčím podnikové sféry se stal Ivo Čelechovský z OKD.

Mluvčí prezidenta republiky s přehledem ovládl žebříček citovanosti tiskových mluvčích na českém internetu. Zatímco v roce 2015 dosáhl rekordní hodnoty 28.092 citovaných slov, tak v uplynulém roce si jen mírně pohoršil na necelých 27 tisíc. Jako obvykle se mezi prvními desíti umístila řada představitelů Policie ČR: stejně jako o rok dříve se jednalo o 5 různých mluvčích. „Vzhledem k menší četnosti zpráv o uprchlících se tentokrát neobjevilo jméno mluvčí cizinecké policie Kateřiny Rendlové,“ vysvětluje Věra Bartalosová, analytička Media Tenoru. Výsledky pramení z analýzy příspěvků serverů idnes.cz, ihned.cz, e15.cz, novinky.cz a aktuálně.cz.

Do TOP10 veřejné sféry se poprvé dostal Jiří Fröhlich zastupující Českou obchodní inspekci (ČOI). Za pozornost stojí i umístění mluvčího vlády Martina Ayrera. Představitel komunikace Úřadu vlády se mezi prvními deseti objevil naposledy v roce 2011: jednalo se o tehdejšího mluvčího Jana Osúcha.

Mluvčí z veřejného sektoru se k citacím dostávají výrazně častěji než představitelé podniků. Převahu jejich citovanosti lze doložit skutečností, že nejvíce citovaný podnikový mluvčí – Ivo Čelechovský z OKD se celkově umístil až na 4. místě. Druhý Aleš Ondrůj ze Student Agency by ve společném žebříčku skončil až devátý. Složení první desítky podnikových mluvčích však doznalo řady změn. „Poprvé se umístila zástupkyně Vítkovice Machinery Group – Eva Kijonková, Roman Pařík prezentující AHG a Marek Sviták z JE Temelín. V případě OKD a Letiště Václava Havla se v žebříčku prosadili jejich noví mediální zástupci. Po letech se v TOP10 mezi podniky neobjevili představitelé veřejnoprávních médií či VZP,“ srovnala pořadí s předchozími lety Věra Bartalosová.

Mluvci016

Media Tenor nabízí mediální monitoring a ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním aktivitám a přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity. Analytický a konzultační servis využívají firmy, státní správa, samospráva, politické subjekty, PR agentury, redakce médií nebo akademici. Společnost s českými vlastníky je zapojena do mezinárodní asociace kanceláří Media Tenor. www.mediatenor.cz, http://www.facebook.com/MediaTenorCZ

 


Kompletní report

Media Tenor - mluvčí v roce 2016


zpět do archivu tiskových zpráv