18.2.2015 Novinky Tiskové zprávy
ČEZ je už třetím rokem po sobě nejčastěji zmiňovanou společností českých médií. Energetický koncern byl současně na druhém místě v počtu pozitivních i negativních výpovědí. Nejvíce pozitivních vyjádření se týkalo Škody Auto. Vyplynulo to z roční analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala hlavní české zpravodajské servery.
ČEZ se v médiích prosadil zejména v souvislosti s problémy v Bulharsku a dostavbou Temelína, média však zaujaly i klesající zisky, které podle listopadových údajů spadly o jednu třetinu, zejména vinou teplé zimy. Výše v žebříčku se posunula Škoda Auto, nově se do něj dostaly společnosti Metrostav a Hyundai. „Naopak na rozdíl od roku 2013 se v něm výrazně propadla společnost OKD, ze čtvrtého místa na dvacáté, což vzhledem k tehdejším okolnostem medializace firmě nejspíše příliš vadit nebude,“ zamýšlí se Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Nálezy vyplynuly z analýzy 6.704 zpravodajských příspěvků serverů iDnes.cz, iHned.cz, Aktuálně.cz, Novinky.cz a E15.cz.
Mezi společnostmi s nejhorším mediálním tónem se nově objevily ČSA, kterým uškodila především zpráva o velkém propouštění a vyhlášení stávkové povinnosti mezi zaměstnanci. Celkově nejvyšší počet negativních výpovědí však získaly České dráhy, které mediálně poškodil problém s tendry na nové vlaky a také spor s konkurenty kvůli cenám jízdenek. Vedle toho se však podniku podařilo získat také významný počet pozitivních zmínek. V nelichotivém žebříčku negativně prezentovaných firem minulého roku se ocitl také Metrostav kvůli arbitráži s hlavním městem Praha ohledně tunelu Blanka. Ze společnosti nejnegativněji prezentovaných sice vypadla OKD, přítomna je však stále mateřská NWR, která se potýká se zadlužeností a propadem cen akcií. Dařilo se naopak automobilkám, mezi TOP 10 s nejvyšší pozitivitou se umístily krom zmíněné Škody i Volkswagen a Hyundai.
Slibné naděje domácí ekonomice dává celkový trend medializace podnikového sektoru. V uplynulém roce sledovaná média informovala o firmách s převahou pozitivity nad negativitou. „Trend je patrný v posledních třech letech, snížil se podíl negativních informací, pozitivních naopak přibylo,“ doplnila Bartalosová.
Media Tenor nabízí mediální monitoring a ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním aktivitám a přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity. Analytický a konzultační servis využívají firmy, státní správa, samospráva, politické subjekty, PR agentury, redakce médií nebo akademici. Společnost s českými vlastníky je zapojena do mezinárodní asociace kanceláří Media Tenor.
Media Tenor - Medializace firem v roce 2014