21.1.2016     Tiskové zprávy

Dieselgate zamíchal kartami žebříčku medializace firem

Volkswagen se stal nejčastěji medializovanou společností na českých zpravodajských serverech v roce 2015 a vystřídal tak v čele ČEZ, který žebříčku dominoval tři předcházející ročníky. Za Volkswagenem se umístila Škoda Auto a České dráhy, zmiňovaný ČEZ obsadil tentokrát čtvrtou příčku. Vyplynulo to z roční analýzy společnosti Media Tenor, která sledovala hlavní české zpravodajské servery.

Automobilka Volkswagen neopanovala pouze žebříček absolutní intenzity medializace, ale na její konto zaznělo také zdaleka nejvíce negativních informací. „Znamená to zásadní obrat mediálního obrazu u firmy, která se v posledních letech v žebříčku nejzmiňovanějších firem sice pravidelně umisťovala, ale vždy jako jedna z nejpříznivěji prezentovaných,“ uvedla Věra Bartalosová, analytička společnosti Media Tenor. Den před vypuknutím aféry týkající se manipulací s emisemi vozů koncernu se tato automobilka držela na 6. místě průběžného pořadí žebříčku. Od té doby (18. 9. 2015) však míra medializace prudce stoupala a Volkswagen od začátku kauzy do konce roku 2015 získal třikrát více mediálního prostoru než za předchozích necelých 9 měsíců roku.

Screenshot_1

Škoda Auto zůstává dlouhodobě nejkladněji prezentovanou firmou internetového zpravodajství, nově se v tomto žebříčku objevila také automobilka Tatra, která jde nahoru také po ekonomické stránce, desítku uzavírá další nováček tabulky, Škoda Transportation. V žebříčku stoupá také operátor O2, který po vyčlenění správce sítí CETIN ohlásil zvýšení zisků.

Druhý nejvyšší počet nepříznivých zmínek v loňském roce získaly České dráhy. Těm mediálně uškodila zejména prohraná arbitráž s dodavatelem lokomotiv. Četnost negativních informací však byla u drah přibližně čtyřnásobně nižší než u Volkswagenu, navíc byly vyvažovány i téměř shodným počtem informací pozitivních.

Media Tenor nabízí mediální monitoring a ucelený soubor analytických služeb založených na obsahové analýze médií, které poskytují zpětnou vazbu komunikačním aktivitám a přesně vyhodnocují kvantitativní a kvalitativní aspekty mediální publicity. Analytický a konzultační servis využívají firmy, státní správa, samospráva, politické subjekty, PR agentury, redakce médií nebo akademici. Společnost s českými vlastníky je zapojena do mezinárodní asociace kanceláří Media Tenor. www.mediatenor.cz, http://www.facebook.com/MediaTenorCZ


Kompletní report

Media Tenor - Medializace firem v roce 2015


zpět do archivu tiskových zpráv